Pantangan Makanan Penyakit Buasir


Banyak makanan pantangan ambeien, kerana makanan yang diserap oleh tubuh akan dikeluarkan menjadi najis dan melalui dubur. Jika dubur bermasalah tentunya pesakit harus mengelakkan makanan yang boleh memburukkan lagi keadaan tersebut. Berikut ini berbagai macam pantangan makanan yang tidak boleh dimakan pesakit buasir:

    1. Cabai Dan Sambal
    Bahaya makanan pedas seperti cili dan sambal mempunyai rasa yang kuat. Rasa pedas yang dihasilkan akan membuat pesakit ambeien merasakan kesakitan ketika BAB. Pendarahan yang terjadi di dubur akan diburukkan lagi dengan kandungan capsicum yang terkandung di dalam cili.

    2. Makanan Asam
    Makanan asid juga tidak boleh dimakan oleh pesakit buasir. Rasa asam yang dihasilkan dari makanan asid tersebut akan menghasilkan rasa perih ketika BAB. Kurangkan pengambilan makanan tersebut harus dikurangkan dan dielakkan. Makanan asam juga merupakan makanan pantangan asam lambung.

    3. Makanan Tidak Beserat
    Makanan yang keras dan tidak berserabut sangat tidak baik untuk pesakit buasir, alasannya adalah makanan yang tidak berserat akan membuat najis menjadi keras. Dubur yang sudah luka akan kesulitan mengeluarkan najis tersebut. Pesakit akan merasakan kesakitan ketika mengeluarkan najis yang keras.

    4. Makanan dengan Serat Berlebihan
    Banyak orang menyarankan untuk melancarkan pencernaan harus mengambil makanan kaya serat yang cukup. Namun apa jadinya jika yang dimakan adalah serat yang berlebihan? Berikut ini penjelasannya: Serat yang berlebihan akan terkumpul pada usus, sehingga serat pukal telah dibentuk di usus.Penumpukan serat itu, akan membuat najis dengan saiz besar yang akan dikeluarkan oleh dubur. Dubur harus bekerja lebih keras untuk mengeluarkannya. Untuk meneran saja sakit, bagaimana jika mengejan dengan kekuatan yang lebih. Rasanya akan sangat menyakitkan. Jangan mengambil supplemen serat, sebab supplemen akan memburukkan lagi keadaan dubur.

Kami De Nature Indonesia adalah semua ubat herba untuk merawat buasir, kami menyediakan ubat buasir semulajadi yang terbaik daripada "Ambejoss De Nature" sebagai kaedah rawatan semula jadi untuk merawat buasir buasir. Alhamdulillah, kami telah berjaya menyembuhkan banyak pesakit dengan buasir, kedua-dua buasir ringan, buasir sederhana dan buasir tahap IV dan IV.

WAIT APA YANG MENYEDIAKAN UNTUK MENCIPTAKAN PENYAKIT ARKIB ATAU SEKARANG SEKARANG ANDA DENGAN AMBEJOSS PERUBATAN DAN SALEP SALWA YANG TELAH MENYATAKAN KESAN UNTUK MELAKUKAN PENYAKIT HIDUP TANPA OPERASI




Alamat: CV De Nature Indonesia Perumahan Cendana Asri No.9, Majenang, Cigaru, Pahonjean, Majenang
Kabupaten Cilacap
Jawa Tengah 53257, Indonesia
Telp: 082138615111

Posting Komentar