10 Perubatan Mudah untuk Mengurangkan Buasir

Gejala buasir seringkali mengganggu bahkan boleh sangat menyiksa. Duduk tidak enak, bahkan terkadang saat berjalan pun terasa sakit. Nah, untuk meringankan gejala buasir, anda boleh melakukan rawatan sederhana ini.



Berikut ini rawatan sederhana untuk meringankan gejala buasir
1. Jus Lobak
Segelas jus lobak adalah ubat semula jadi untuk buasir. Mulakan dengan satu perempat gelas jus lobak, kemudian secara beransur-ansur meningkat menjadi setengah gelas.

2. Kulit Delima
Kulit buah berwarna merah ini dikenali sebagai ubat rumah untuk meringankan gejala buasir. Caranya, rebus kulit buah delima, lalu saringlah. Minum air rebusan itu sekali atau dua kali sehari secara teratur.

3. Halia dan Jus Limau Nipis
Dehidrasi merupakan salah satu penyebab buasir. Untuk mengurangkan gejala buasir, anda boleh cuba jus limau nipis, halia, dan madu. Minumlah minuman ini dua kali sehari agar tetap terhidrasi dan untuk merawat buasir.

4. Buah Ara
Rendam buah ara kering dalam air semalaman. Lalu minumlah setengah gelas pada pagi harinya dan habiskan selebihnya pada malam hari. Serat dalam buah ara atau buah tin ini berkesan mengatasi sembelit dan buasir kerana mampu meningkatkan pergerakan usus.

5. Bawang Merah Mentah
Makanlah bawang merah mentah untuk mengatasi gejala buasir. Bawang merah mentah boleh menghentikan pendarahan akibat buasir dan mengurangkan perih di dubur. Selain itu bawang merah juga boleh mengatasi sembelit.

6. Postur Tubuh Saat di Toilet
Pastikan anda duduk dengan posisi yang benar saat sedang buang air besar di tandas. Jika anda duduk di kedudukan yang tepat, maka tidak perlu regangan atau banyak tekanan. Letakkan kaki anda di tempat yang sepatutnya, lalu bungkukkan tubuh anda ke depan untuk mengurangkan tekanan pada rektum.

7. Sukan
Untuk mengelakkan sembelit yang boleh mencetuskan buasir dan agar peredaran darah di tubuh lancar, maka Berolahragalah secara teratur. Buasir akan menjadi teruk jika anda melakukan sukan berat seperti mengangkat beban. Kerana itu lebih baik anda melakukan sukan yang ringan seperti berenang atau berjalan.

8. Kunyit
Rempah-rempah yang satu ini diyakini boleh menyembuhkan aneka penyakit. Rebuslah kunyit dan konsumsilah setiap hari untuk menyembuhkan buasir secara semulajadi.

9. Pisang
Pisang dapat mengubati sembelit. Agar anda dapat mengelurakan najis dengan mudah tanpa meneran terlalu kuat yang boleh mencetuskan buasir, konsumsilah pisang setiap hari dengan susu soya hangat.

10. Kacang-kacangan
Kacang-kacangan seperti kacang merah, kacang hitam, dan miju-miju (sejenis tanaman kacang polong) adalah makanan sihat yang efektif menyembuhkan buasir secara semulajadi.

Kami De Nature Indonesia adalah semua ubat herba untuk merawat buasir, kami menyediakan ubat buasir semulajadi yang terbaik daripada "Ambejoss De Nature" sebagai kaedah rawatan semula jadi untuk merawat buasir buasir. Alhamdulillah, kami telah berjaya menyembuhkan banyak pesakit dengan buasir, kedua-dua buasir ringan, buasir sederhana dan buasir tahap IV dan IV.

WAIT APA YANG MENYEDIAKAN UNTUK MENCIPTAKAN PENYAKIT ARKIB ATAU SEKARANG SEKARANG ANDA DENGAN AMBEJOSS PERUBATAN DAN SALEP SALWA YANG TELAH MENYATAKAN KESAN UNTUK MELAKUKAN PENYAKIT HIDUP TANPA OPERASI



Alamat: CV De Nature Indonesia Perumahan Cendana Asri No.9, Majenang, Cigaru, Pahonjean, Majenang
Kabupaten Cilacap
Jawa Tengah 53257, Indonesia
Telp: 082138615111

Posting Komentar